زردچوبه | خواص فوق العاده زردچوبه

زردچوبه‌ای که معمولا در ادویه کاری یافته می‌شود، یک ادویه خیلی معروف است که نه تنها لذیذ بوده بلکه در حفظ سلامتی و وزن مناسب هم موثر است. بهتر از همه این‌که رشد و پرورشش آسان بوده و باعث می‌شود بهتر از مواد دارویی دردسترس باشد.

۱۰ خاصیت شگفت انگیز زردچوبه

دراینجا ۱۰ شیوه‌ای را که بدن از نصف قاشق چایخوری زردچوبه در غذای روزانه بهره می‌برد برای‌تان می‌گوییم.

1. زردچوبه برای مبارزه با التهاب

التهاب، واکنش طبیعی بدن نسبت به باکتری‌ها، سموم و ضربه است. سلول‌های آسیب دیده توسط این عوامل، هیستامین، برادی کینین و پروستاگلاندین ترشح می‌کنند. این مواد شیمیایی موجب تورم و التهاب می‌شوند.

مقاله‌ای در نشریه Alternative and Complementary Medicine می‌گوید:”کورکومین که از اجزای فعال زردچوبه است، در شش آزمایش انسانی قابل اطمینان تشخیص داده شده و معلوم شده فعالیت ضدالتهابی دارد”.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند قابلیت‌های ضدالتهابی زردچوبه، بواسطه مولکول‌های بازدارنده از التهاب، عمل می‌کنند.

1. خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه

کورکومین، یک آنتی اکسیدان قوی هم در ترکیب و هم به تنهایی است، این ماده با ازکارانداختن رادیکال‌های آزاد، به جنگ علیه استرس اکسیداتیو کمک می‌کند که برای سم‌زدایی بدن و کمک به ترمیم خودش مهم و ضروری است.

همچنین کورکومین آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی خود بدن را نیز افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مجله دکتر سلامی : آب | 13 فواید نوشیدن آب برای بدن

1. بهبود عملکرد مغز با زردچوبه
زردچوبه را دست کم نگیرید | همه فواید زردچوبه

بدن شما هورمونی به‌نامBDNF یا فاکتور نورون‌زایی مشتق شده از مغز تولید می‌نماید که نقشی مهم در تقسیم و تکثیر نورون‌ها دارد. تولید BDNF، با استرس و بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند.

زردچوبه می‌تواند با افزایش تولید و عملکرد هورمون، تاثیرات کاهش ادراک که مربوط به سن هستند را معکوس کند و در نتیجه حافظه را تقویت کرده و قابلیت مغز را افزایش دهد.

1. خواص زردچوبه برای مبارزه با بیماری‌های مغزی

بیماری‌های مغزی مانند تباهی مغز واعصاب، آلزایمز و پارکینسون با کاهش BDNF در ارتباطند. همان‌طور که گفته شد، زردچوبه می‌تواند به تقویت BDNF کمک کند و از شما دربرابر بیماری‌های مغزی به‌طور موثر محافظت نماید.

1. زردچوبه برای کاهش بیماری‌های قلبی

بیماری‌های قلبی به سلامت دیواره رگ‌های خونی به نام توپوش یا آندوتلیوم مربوط است. استرس اکسیداتیو و کلسترول می‌تواند خاصیت ارتجاعی این لایه را کاهش داده و منجر به مشکلات جدی برای سلامتی شود.

پیشنهاد مجله دکتر سلامی : بدنسازی در خانه با 12 حرکت اصلی

زردچوبه در پیشگیری از بیماری قلبی، نتایج خوبی دارد. در حقیقت، قابل مقایسه با داروی آتورواستاتین می‌باشد. همچنین در حفظ سلامت بهینه آندوتلیوم درست به اندازه ورزش مفید است.

1. پیشگیری از آلزایمر با مصرف زردچوبه
آشنایی با خواص زردچوبه برای سلامتی و پوست و مو

آلزایمر از تشکیل پلاک‌های آمیلوئید و راه یافتنش به مغز ناشی می‌شود. مطالعه‌ای در دانشگاه تگزاس می‌گوید، این پلاک‌ها نتیجه ازدست رفتن نورون‌های استیل کولین در بخش بنیادی قدامی مغز بیماران مبتلا به آلزایمر هستند.

زردچوبه با پاک کردن پلاک‌های آمیلوئید، به درمان آلزایمر کمک می‌کنند. این کار با جذب و بلعیدن پلاک‌ها توسط ماکروفاژها صورت می‌گیرد.

1. خاصیت زردچوبه دربرابر بیماری‌های مزمن

التهاب کوتاه‌مدت برای مباره و پیشگیری از بیماری مهم و ضروری است، اما التهاب طولانی مدت می‌تواند موجب بیماری و در نتیجه مرگ زودرس شود. زردچوبه با کاهش التهاب، از علائم بیماری‌های مزمن پیشگیری کرده و درمان‌شان می‌کند.

1. درمان آرتریت با زردچوبه

آرتریت، التهاب مفاصل است. زردچوبه با مبارزه علیه التهاب می‌تواند درد را کاهش داده و به بیماران امکان حرکت دوباره را می‌دهد. بهترازهمه، عوارض جانبی منفی داروها را نداشته و برای همین راه‌حلی ایمن و طولانی مدت برای این بیماری دردناک است.

1. فواید ضدسرطان زردچوبه
پودر زردچوبه | عطاری اینترنتی حلما - خرید محصولات گیاهان دارویی و طبیعی

زردچوبه، درپیشگیری از سرطان‌های سیستم گوارشی مفید و موثر است. این ادویه خوب، بوسیله سرکوب مسیرهای NF-κB و ، STAT3 از گسترش سلول‌های تومور پیشگیری می‌کند. زردچوبه کامل نسبت به ترکیب فعالش، کورکومین- که اغلب درمکمل‌هایش جداسازی شده، خواص پیشگیرانه بیشتری در برابر سرطان دارد.

1. خواص زردچوبه در درمان افسردگی

بیشتر داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می‌شوند اثرات جانبی خطرناکی دارند، مانند اندیشه پردازی خودکشی یا سایر ناهنجاری‌های روان پریشی.

اما زردچوبه درواقع فقط اثرات مثبت روی سلامت روان دارد و معمولا به‌اندازه پروزاک که به‌عنوان داروی ضدافسردگی تجویز می‌شود موثر است.

زردچوبه، افزودنی فوق‌العاده‌ای به ترکیبات ادویه‌ای می‌باشد، اما یک چای گیاهی عالی نیز است. این چای خوش‌طعم و سالم را به‌عنوان شیرطلایی بنوشید!

پیشنهاد مجله دکتر سلامی : ضررهای کشمش | فواید شگفت انگیز کشمش 🍇

چای زردچوبه

آیا خواص زرد چوبه برای درمان سرطان یا دیابت موثر است؟ - مجله سلامت ریوک

چای زردچوبه یک نوشیدنی ساخته ‌شده با استفاده از ریشه زرد چوبه و یا پودر زردچوبه است. زردچوبه در یک فنجان آب داغ حل می ‌شود که به افزایش طعم و مشخصات ماده مغذی محصول نهایی کمک می ‌کند. چای زردچوبه می ‌تواند با مواد دیگری از جمله فلفل، لیمو، عسل، زنجبیل و… ترکیب شود.

آیا زردچوبه برای شما خوب است؟ نوشیدن چای زردچوبه نه تنها راهی ساده و موثر برای اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی شماست، بلکه خوش‌ مزه است و فواید سلامتی بسیار زیادی دارد.

در قسمت زیر تعدادی از فواید چای زردچوبه و اینکه چرا ممکن است بخواهید آن را به روتین صبح خود اضافه کنید آورده شده ‌است.

پیشنهاد مجله دکتر سلامی : روش‌های درمان چاقی + خطرات و عوارض

۷ خاصیت برتر چای زردچوبه

خواص گیاه دارویی زردچوبه در طب سنتی به عنوان گیاه دارویی - فروشگاه گل و گیاه
  • التهاب را کاهش می دهد
  • درد مفصل را کاهش می دهد
  • از کاهش وزن حمایت می کند
  • عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند
  • ممکن است ویژگی های مبارزه با سرطان داشته باشد
  • قند خون را تنظیم می کند
  • سطح کلسترول را مدیریت می کند

عوارض جانبی زرد چوبه

خواص زردچوبه ، تازه و عسل در بارداری و ناشتا برای کبد و لاغری ماسک و مضرات  - تری دی وی دی

اگر از بیماری کیسه صفرا رنج میبرید، زردچوبه نیز ممکن است باعث انقباض عضلات کیسه صفرا شود. زردچوبه یک عامل کاهش دهنده خون است.

از مصرف این داروها در صورت مصرف هر گونه داروی کاهش دهنده خون مانند وارفارین یا آسپرین اجتناب کرده، اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن را دارید از مصرف آن جلوگیری کنید.

برای بیماران که قند خون پایین یا فشار خون پایین دارند توصیه نمی شود، زیرا معجون زردچوبه و عسل باعث پایین آوردن هر دوی آن می شود. بنابراین اگر در بیماران با این مسائل خاص مورد استفاده قرار بگیرد می تواند منجر به مشکلات جدی تر شود.

نظر شما در مورد خواص زردچوبه و عسل چیست؟ آیا این ترکیب میتواند راه درمان خوبی برای بسیاری از بیماری ها باشد؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

ده − هفت =