آلزایمر چیست | درمان آلزایمر | 9راه پیشگیری از آلزایمر

باید گفت که درمان آلزایمر نوعی درمان خاص به حساب می آید که تاکنون طب نوین نتوانسته داروی قوی برای آلزایمر معرفی کند و عموماً طب سنتی راهکار هایی برای درمان آلزایمر ارائه می دهد.

با استفاده از مواد طبیعی می‌ توان به کاهش علائم در بیماران مبتلا به آلزایمر امیدوار بود و در نهایت و البته در صورت مداومت در مصرف مواد گیاهی و مواد طبیعی، شاهد درمان بیماری آلزایمر خواهیم بود.

آلزایمر چیست | درمان آلزایمر | 9راه پیشگیری از آلزایمر

یکی از مشکلات بیماری آلزایمر پیشروی این بیماری است. همانطور که می دانید این بیماری در ابتدای کار بسیار خفیف و غیر قابل تشخیص است اما به مرور زمان باعث از دست رفتن تدریجی حافظه در فرد شده و مغز برای ذخیره سازی اطلاعات جدید بسته می شود. در واقع این بیماری آسیب های بسیار زیادی را به مغز وارد می نماید و در طول زمان پیشرفت های به وجود آمده در بیماری آلزایمر کارایی مغز را به شدت کاهش می دهد.

در کلیپی که در ادامه برای شما به نمایش گذاشته شده است می توانید در مورد آلزایمر بیشتر بدانید:

علائم آلزایمر

علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی روزهای پی در پی متفاوت خواهد بود. بعضی از نشانه های آن به قدری ظریف است که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد.

علائم بعدی به صورت بارزتری جلوه می کند و آن زمانی است که بیماری پیشرفت زیادی کرده است.

ابتدا کلیپ را مشاهده و سپس در ادامه مطلب با ما باشید

از جمله علائم اولیه ابتلا به این بیماری عبارت هستند از:

1- از دست دادن حافظه

2- مشکل در انجام امور زندگی و کارهای روزانه

3- مشکلات زبانی

4- سردرگمی زمانی و مکانی

5- کاهش قوه قضاوت

6- مشکل در تفکر انتزاعی

7- قرار دادن اشیاء در جای غلط

8- تغییر در رفتار و خلق و خو

9- تغییر شخصیتی

9 روش پیشگیری از الزایمر

تمرینات فکری

افرادی که مرتب مطالعه می کنند و یا بازی های فکری انجام می دهند، جدول حل می کنند و … کمتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

* تمرینات بدنی

30 دقیقه ورزش روزانه تاثیر به سزایی در سلامت قلب، ماهیچه ها و مغز دارد. پیاده روی، باغبانی، تمیز کردن منزل و….می تواند نوعی ورزش باشد.

* نوشیدن مایعات به اندازه ی کافی

کم آبی، مهم ترین فاکتور متغیر برای از دست دادن حافظه است. به مقدار کافی مایعات بنوشید و از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

* مراقب داروهای مصرفی باشید

پزشک شما باید از کلیه داروهای تجویزی و غیر تجویزی که مصرف می کنید آگاه باشد. زیرا ترکیب بعضی از داروها باعث گیجی، فراموشی و یا آسیب بلند مدت به حافظه شود.

* از رژیم غذایی سالمی پیروی کنید

روزانه حداقل 5 نوع میوه و سبزی تازه بخورید. سبزیجات پهن برگ مثل بروکلی، اسفناج و کاهو بسیار مفید است.

* از مکمل فسفاتیدیل سرین Phosphatidylserine استفاده کنید

مطالعات مختلف نشان می دهد که استفاده از این مکمل در مراحل اولیه ی ابتلا به آلزایمر، سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. بنابراین اگر این بیماری در خانواده در حال گسترش است بهتراست با مشورت پزشک مصرف آن را شروع کنید.

*کار کردن بر روی دستگاه‌های موسیقی

ساخت آهنگ، باعث افزایش عمر مغز شما می شود. طبق تحقیقی که انجام شد، نشان داده شد افرادی که بر روی یکی از دستگاه‌های موسیقی کار می‌کردند، در انجام فعالیت‌های ذهنی، در مقایسه با دیگران بهتر بودند.

*تماس گرفتن با دوستان

داشتن ارتباط اجتماعی مستمر، باعث می‌شود مغز شما جوان بماند. بنابراین انجام سرگرمی‌ها که ترکیبی از فعالیت اجتماعی، فیزیکی و روانی است، ممکن است، بهترین محافظ در برابر بیماری جنون باشد.

*خوردن ماهی

طبق تحقیقی که در سال 2011 در مرکز رادیولوژیک آمریکای جنوبی انجام شد، ماهی در واقع، غذای مغز است. اسکن از مغزها، نشان داد افرادی که ماهی کباب شده بر روی آتش و پخته شده- نه ماهی که در روغن سرخ می‌شود- حداقل یک مرتبه در هفته، مصرف می‌کنند، از ماده خاکستری در نواحی کلیدی مغزشان، بهتر محافظت می‌شود.

این کلیپ را مشاهده کنید و هر آنچه را که خوانده اید مرور کنید

با اشتراک گذاری مطلب خوانده شده به دوستان و آشنایان به آن ها یاد آوری کنیم تا مراقب خودشان باشند .

مجله پزشکی دکتر سلامی